مقاله و تحقیق جدید

تحقیق فنون روابط عمومي و ارتباط با رسانه‌ها

مقدمه :

يكي از مشكلات روابط عمومي ها دركشورما فقدان منابع علمي و مكتوب دراين حوزه مي  باشد از ديرباز و از زماني كه روابط عمومي بعنوان يك رشته و حرفه در كشور ما متولد شد، به دليل آن كه تولد اين حرفه جديد براساس نيازها و زير ساخت هاي موجود در كشور ما جوابگوي اين نهاد اجتماعي نبود، سازوكارهاي مناسب هم براي توسعه و ارتقاء روابط عمومي ايجاد نشد ولي با گذشت زمان و ايجاد نيازهاي جديد درجامعه در حال گذار ايران نياز به داشتن روابط عمومي هاي كارآمد بيش از پيش احساس شد. با سواد شدن در صد بيشتري ازمردم، ايجاد تمايلات تساوي طلبانه، بالا رفتن توقعات مردم از حكومت، گسترش وسايل ارتباط جمعي، اهميت يافتن هرچه بيشتر افكار عمومي، رشد صنايع و شركتهاي سهامي و … ازجمله اين عوامل به شمار مي روند.

اداره كل تبلغيات معاونت امور مطبوعاتي و تبليغاتي به عنوان متولي روابط عمومي هاي كشور همواره كوشيده است باهمكاري و هماهنگي روابط عمومي ها، ساز و كارهاي لازم را جهت پيشرفت و توسعه روابط عمومي هاي كشور را فراهم سازد.

تاريخچه

روابط عمومي در ايران (قرن حاضر) قبل از پيروزي انقلاب اسلامي در سال ۱۳۲۲ شمسي با تصويب هيأت وزيران، اداره پي به نام «اداره كل انتشارات و تبليغات» تشكيل شد كه وظيفه اصلي آن بيشتر در جهت انتشارات و تبليغات در آن زمان بود. با تشكيل اين اداره به مرور تبليغات و ارتباطات در دستگاه هاي دولتي مورد توجه قرار گرفت.

روابط عمومي به صورت امروزي آن حدود ۳۷ سال در ايران قدمت دارد. اولين روابط عمومي در سال ۱۳۲۷ شمسي از طرف شركت نفت ايران و انگليس در ايران به وجود آمد كه مركز مهم ترين تشكيلات و فعاليت هاي آن در آبادان بود و در تهران فقط يك دفتر داشت اين شركت در توسعه فعاليت هاي خود به تدريج در ساير نقاط ايران از جمله اهواز، مسجد سليمان، كرمانشاه و ديگر مناطق نفت خيز اقدام به ايجاد دفاتر نمايندگي كرد. اين روابط عمومي مطابق با سليقه و فكر موسسين انگليسي خود به نام «اطلاعات» انتخاب شده بود از سال ۱۳۲۳ كه همزمان با ايجاد كنسرسيوم و تأثير و دخالت فكر و ايده آمريكايي در فعاليت هاي مختلف شركت نفت بود. اين بخش به نام روابط عمومي تغيير نام داد و شامل اداره ارتباط با كاركنان و روابط عمومي شد.

بدين ترتيب شركت ملي نفت ايران به وجود آورنده اولين تشكيلات روابط عمومي در ايران است. غير از اين، از تشكيل نخستين روابط عمومي در دستگاه هاي دولتي تاريخ دقيقي در دست نيست و اصولاً روابط عمومي در بخش دولتي با نام «انتشارات» و «مطبوعات» آغاز به كار كرد. بدين ترتيب كه هر يك از موسسه هاي بخش دولتي در سازمان كلي خود يك دفتر انتشارات، مطبوعات داير كردند. از اين طريق چه به صورت مستقيم يعني انتشارات و چه به صورت غيرمستقيم يعني از طريق مطبوعات كه آنها را نماينده افكار عمومي مي شناختند. با مردم ساير ارباب رجوع ارتباط برقرار ساختند. اين روال همچنان ادامه داشت تا اين كه به موجب لايحه قانوني مصوب هشتم فروردين ماه ۱۳۴۳ شمسي وزارت اطلاعات تشكيل شد و بعد از تأسيس وزارت اطلاعات در اواخر دهه چهل اين وزارتخانه به مسأله روابط عمومي اهميتي جدي داد و براي شروع سازمان روابط عمومي صنعت نفت با تشكيلاتي دولتي پس از مدتي تغييراتي كلي در روابط عمومي دولتي در وزارت اطلاعات انجام شد.

در بدو امر قسمت هايي كه در وزارتخانه ها و سازمان هاي دولتي به اعمال نوعي فعاليت هاي روابط عمومي اشتغال داشتند، دفاتر اطلاعات و انتشارات ناميده شدند و وزارت اطلاعات و جهانگردي پس از تصويب عنوان كلي «اداره كل اطلاعات و انتشارات و روابط عمومي» سازماني براي روابط عمومي هاي دولتي تدوين كرد كه بر طبق آن اداره ها بايد تعدادي كارمند داشته باشند. ليكن در عمل هيچ يك از وزارتخانه ها و حتي تشكيلات بزرگ دولتي اين تعدادي كارمند در بخش روابط عمومي نبوده اند. در سال ۱۳۴۸ شمس به پيشنهاد وزارت اطلاعات و جهانگردي و تصويب هيأت وزيران، نام دفترهاي اطلاعات و انتشارات در كليه وزارتخانه و سازمان هاي دولتي و وابسته به دولت به اداره «اطلاعات و روابط عمومي» تغيير نام يافت.

اداره هاي روابط عمومي وزارتخانه ها و موسسه هاي دولتي در عين اين كه فعاليت مستقل داشتند ولي از نظر سياسي عموم فعاليت هاي خود را با يك اداره كل در وزارت اطلاعات و جهانگردي به نام شوراي اطلاعات و انتشارات روابط عمومي هماهنگ مي ساختند. و رئيس با مديران كل روابط عمومي وزارتخانه ها و موسسه هاي دولتي يا تائيد وزارت اطلاعات به اين سمت برگزيده مي شدند.

روابط عمومي در ايران پس از پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي

پس از پيروزي شكوهمند انقلاب انقلاب ايران به رهبري حضرت امام خميني (ره) در بيست و دوم بهمن ماه يك هزار و سيصد و پنجاه و هفت وزارت اطلاعات و جهانگردي هم بر طبق مصوبه مورخ هفت خرداد ماه سال هزار و سيصد و پنجاه و هشت شوراي انقلاب به وزارت ارشاد ملي و حدود يك سال و نيم بعد به وزارت ارشاد اسلامي تغيير يافت.

 

عنوان:

مقدمه……………………………………………………………………………………………………… ۲

تاريخچه روابط عمومي در ايران (قرن حاضر) قبل از پيروزي انقلاب اسلامي  . ۶

روابط عمومي در ايران پس از پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي …………………. ۷

آموزش روابط عمومي در ايران پس از پيروزي انقلاب اسلامي  ………………….. ۷

تعاريف روابط عمومي از نظر ركس ماريو …………………………………………………. ۹

ويژگي هاي يك مدير روابط عمومي ………………………………………………………….. ۹

سازماندهي در روابط عمومي …………………………………………………………………… ۱۰

افكار عمومي …………………………………………………………………………………………… ۱۰

وظايف روابط عمومي در سازمان …………………………………………………………….. ۲۴

نمايشگاه ………………………………………………………………………………………………… ۲۴

سخنراني ………………………………………………………………………………………………… ۲۸

سفر مطبوعاتي ……………………………………………………………………………………….. ۲۸

معاشرت مطبوعاتي …………………………………………………………………………………. ۳۰

راه اندازي دسته هاي مشورتي ………………………………………………………………… ۳۰

نشريه داخلي ………………………………………………………………………………………….. ۳۱

قفسه هاي اطلاعات…………………………………………………………………………………… ۳۲

راه اندازي يا تك اطلاعات ………………………………………………………………………… ۳۲

آرشيو تخصصي …………………………………………………………………………………….. ۳۴

نظام پيشنهاد ها ………………………………………………………………………………………. ۳۴

گزارش اداري ………………………………………………………………………………………… ۳۶

تريبون آزاد كاركنان ……………………………………………………………………………….. ۳۷

برنامه ريزي براي رهبران فكري ………………………………………………………………. ۳۹

انتشار كتاب و كتابچه ………………………………………………………………………………. ۴۰

راه اندازي روزنامه ديواري كاركنان ………………………………………………………… ۴۰

برگزاري مراسم ……………………………………………………………………………………… ۴۰

برگزاري همايش …………………………………………………………………………………….. ۴۱

انتشار بولتن …………………………………………………………………………………………… ۴۲

مجله ويدئويي …………………………………………………………………………………………. ۴۲

راهنمايي ارباب رجوع و تابلو راهنما …………………………………………………………. ۴۳

سفر تبليغاتي …………………………………………………………………………………………… ۴۴

انتشار بروشور ………………………………………………………………………………………. ۴۵

نتايج ………………………………………………………………………………………………………. ۴۵

تحقیق فنون روابط عمومي و ارتباط با رسانه‌ها

نوشته تحقیق فنون روابط عمومي و ارتباط با رسانه‌ها اولین بار در فايل مارکت - بازار فايل. پدیدار شد.

لطفا از لینک زیر دانلود کنید دانلود 

فایل

Powered by WPeMatico

نظرات() 

یکشنبه 4 فروردین 1398

تحقیق در مورد فرانك اون گهري

نویسنده: عاطفه جهاندیده   

تحقیق در مورد فرانك اون گهري

مقدمه

فرانك اون گهري

شروع فعاليت‌هاي حرفه‌اي گري، با تشديد دگرگوني‌هاي سياسي و اجتماعي مصادف شد. امواجي كه، پس از ۱۹۶۸ فروپاشي و شكست ساختارهاي پيشين را مي‌طلبيد. نگرش تازه گهري، صرفاً به احياي سيماي مجسمه‌اي و كشف پتانسيل‌هاي نهفته در آن محدود نمي‌گرد، كه در تحقيقات و مشاهدات عميق‌تر، به آفرينش بعدي جديد در زندگي اجتماعي انجاميده است. شخصيتي كه با آگاهي از معناي عدم پذيرش مكانيزم‌هاي شرطي شده‌ي دانش شخصي مترصد زايشي نو است.

معمار، در مواجهه با مقاومت شرايط بيروني، نخست، از خانة شخصي‌اش آغاز مي‌نمايد، اقدامي كه، چون آذرخشي ناپيدا مي‌درخشد. در ساخت و كاربرد مصالح جديد، بابهره‌مندي از پسماندهای ‌شهري صنعتي را مي‌گشايد. با ايجاد تصاوير جديد پلاستيكي، در راستاي محو افسردگي از چهره‌هاي محيط زيست، نهايتاً آثاري چون موزة گوگن‌هايم در بيل بائور مي‌آفريند.

جوهر هنر، در شيوة معماري شهري، كاملاً نمايان و تابان است.

حركت در طرح‌هاي شهري هم چون در آثار سبك‌هاي مدرن نقاشي و مجسمه‌سازي (كوبيسم، سورئاليسم، اكسپرسيونيسم و فوتوريسم) به مثابه‌ي بعد نتيجه، موفقيت در ادامه و تكامل راهي را مي‌رساند كه مربيان فرزانه‌اش (چون لوكوربوزيه و تراني در اروپا و فرانك لويد رايت در آمريكا) برگزيدند، مسيري كه، با گذشت زمان، به سبب خلاقيت، همواره پررنگ‌تر مي‌گردد.
فصل او

زندگي‌نامه

فرانك اون گهري متولد ۱۹۲۹ كانادا (تورنتو) مي‌باشد ولي بعدها يعني در سال ۱۹۵۴ به تابعيت ايالات متحده درآمد. در سال ۱۹۶۲، استوديوي كارآمد معماري خود را تأسيس كرد، اما شانزده سال پس از آن، براي تحقيق و تجربة امري نو و متهورانه، به گونه‌اي پيش‌بيني نشده، از حرفة روزانه‌اش دست كشيد. بازتاب تحقيق فشرده‌ي وي چنان بود كه ارائه‌ آن در نمايشگاه ويژه‌ي سال ۱۹۶۸ توجه بين‌المللي را جلب نمود. ده‌ها طرح اجرائي انجام يافته در سواحل طرفين اقيانوس اطلس، همراه تحسين فراوان اجتماعي، كه آرزوي هر معمار است، از جمله اقدامات بعدي به شمار مي‌آيند و نمونه‌هاي بارز آن‌ها را مي‌توان در طرح‌هاي مركز آمريكائي در پاريس، موزة گوگن‌هايم در بيل بائو، و تالار ديسني در لس‌آنجلس مشاهده نمود. هنر مجسمه‌اي را سامان بخشيد و حتي فضاهاي گود و برجسته را بيدار ساخت، نوعي زيبايي، كه به توسعه گرداب وار اجتماعي توجه مي‌دهد. معماري، از طريق فرم‌ها و بازگشت‌ها ساختار زندگي را مي‌آفريند. معماري گهري، امروزه به جاي سبك مغزي و بدبختي، مار را در زيستن با هوشمندي به غنا، روابط مناسب، انگيزه‌هاي صحيح، دموكراسي واقعي و عشق ياري مي‌رساند، آثار او، براي دميدن شادماني و حياتي تازه در تمامي معماري سودمند مي‌باشد، حضور گهري براي پرتوافشاني دوباره‌ي روشنايي به كشورهاي دوردست و عقب نگه داشته شده، امري اجتناب‌ناپذير است.

فرانك اون گهري، در ۲۸ فورية ۱۹۲۹، در تورنتو (كانادا) متولد شد. نام مذهبي‌اش ابراهيم بود، و محض خنده او را (ماهي) صدا مي‌كردند. بلافاصله پس از جنگ دوم جهاني كانادا را ترك كرد و با خانواده‌اش در لس‌آنجلس اقامت گزيد، آن هم نه در يك خانة ويلايي واقع در حومة سرسبز شهر، كه در مركز شهري با تراكم جمعيت بالا و خطرناك. در كاليفرنيا نام خانوادگي‌اش را از گلدبرگ [gold berg]  تغيير داد، و تا اندازه‌اي با محيط سينمائي درخشان هاليود آشنا گرديد. در سال ۱۹۵۲، در سن ۲۳ سالگي همچون اردكي در بيرون از اب است. در اين هنگام، خانم آنيتا اسنايدر، با درآمدي معمولي براي تأمين مخارج زندگي مستقل خويش، با او آشنا گرديد و ازدواج كرد، در يافتن مسيري براي زيستن، با فروتني به كمك وي شتافت. بدين طريق، گمري توفيق يافت كه در دانشگاه كاليفرنياي جنوبي ثبت نام نمايدذ. او هنر را انتخاب نمود، سپس با تغيير رشتة تحصيلي، در سال ۱۹۵۴ در معماري فارغ‌التحصيل شد. كمي بعد، حين خدمت سربازي در جورجيا [Giorgia] پروژه‌هايي را مطابق «الگوهاي معمار معروف بنام رايت» طرح كرد، آثار كوچكي را، با استفاده از باقي‌مانده‌هاي ابزار ساده‌اي كه طي دوران نوجواني‌اش در مصالح فروشي پدربزرگش مي‌فروخت، به مرحلة اجرا رسانيد. اينك همكاري با ويكتور گروئن [victor/gruen] را آزموده بود، كسي كه، با ورود به لس‌آنجلس، مشي خبرگاني از وين را، چون شيندلر و نوتيرا تعقيب مي‌كرد.

تحقیق در مورد فرانك اون گهري

نوشته تحقیق در مورد فرانك اون گهري اولین بار در فايل مارکت - بازار فايل. پدیدار شد.

لطفا از لینک زیر دانلود کنید دانلود 

فایل

Powered by WPeMatico

نظرات() 

آمار وبلاگ

  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
خرید تلویزیون تلویزیون سونی سینما خانگی گوشی شیائومی گوشی آیفون تاچ ال سی دی برد گوشی گوشی سامسونگ گوشی هواوی قیمت یاب گوشی آنر

شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Website Traffic | Buy Targeted Website Traffic