تبلیغات
قیمت خودرو - لامبورگینی اونتادور S

قیمت خودرو

دوشنبه 18 بهمن 1395

لامبورگینی اونتادور S

نویسنده: همکار همکار   

نسخهٔ جدید لامبورگینی اونتادور که با پسوند S شناخته می‌شود، بهبودهایی را تجربه کرده است مانند  تجهیز به سیستم فرمان گیری چهارچرخ. حال یک دستگاه از این گاو وحشی و سرکش ایتالیایی در اختیار ماست؛ اما این سوپراسپرت تا چه حد خوب است؟

 لامبورگینی به‌تازگی نسخهٔ جدیدی از سوپراسپرت اونتادور خود را معرفی کرده است که با نام اونتادور S شناخته می‌شود. این اونتادور جدید و بهبودیافته، 277 هزار پوند قیمت دارد اما از نظر بنیادین تا حد زیادی مشابه نسخهٔ اصلی است؛ ولی سازندهٔ ایتالیایی تغییرات و بهسازی‌هایی را هم در ماشین انجام داده است مانند تجهیز به سامانهٔ فرمان گیری هر چهارچرخ و همچنین تغییرات قابل‌توجه در سیستم تعلیق و الکترونیک. علاوه بر این، قدرت نیروگاه 6.5 لیتری V12 تنفس طبیعی این گاو سنت آگاتا نیز به 730 اسب بخار افزایش یافته است که موجب شده اونتادور S بتواند در تنها 2.9 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت رسید و نهایتاً به حداکثر سرعت 350 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند.

اما لامبورگینی در ظاهر اونتادور S نیز تغییرات و ارتقائات آئرودینامیکی زیادی ایجاد کرده است به‌گونه‌ای که در قسمت‌های جلو و عقب عناصر کاملاً جدیدی بکار رفته، قوس گلگیرهای عقب به سبک مدل نوستالژیک کانتاش طراحی شده و برای کمک به حرکت راحت‌تر هوا، در سراسر قسمت زیرین خودرو شامل زیر سپرها و رکاب‌های جانبی نیز قطعات آئرودینامیکی جدیدی تعبیه شده است. با انجام این تغییرات، لامبورگینی ادعا کرده است که داون‌فورس یا نیروی رو به پایین در اونتادور S در سرعت‌های بالا تا 50 درصد افزایش یافته است. علاوه بر این، یک اسپویلر فعال جدید نیز در قسمت عقب ماشین نصب شده که در بهبود آئرودینامیک و افزایش داون‌فورس نقش مؤثری دارد.

اما غیرازاین، لامبورگینی یک حالت جدید بنام «Ego» را در برنامهٔ دینامیک رانندگی اونتادور اضافه کرده است. تا پیش‌ازاین، در اونتادور تنها سه حالت رانندگی استرادا، اسپرت و کورسا قابل انتخاب بود که هریک تنظیمات موتور، گیربکس، دریچهٔ گاز و… را تغییر می‌دادند؛ اما حالا با انتخاب حالت Ego راننده می‌تواند هر میزان از پویایی و داینامیکی را که می‌خواهد به‌صورت مجزا تنظیم کند؛ بنابراین اگر بخواهید نرم‌ترین حالت تعلیق را همراه با واکنش سریع پیشرانه و پاسخ اسپرت و نه دیوانه‌وار گیربکس را در کنار هم داشته باشید، با این حالت جدید بدون هیچ مشکلی قادر به انجام آن خواهید بود. بدین ترتیب با حالت جدید Ego، اونتادور S درعین‌حالی که یک هیولا برای پیست است، ماشین مناسبی هم برای جاده‌های معمولی خواهد بود.

 در سوی دیگر، سیستم جدیدی الکترونیکی فرمان گیری چهارچرخ نیز نه‌تنها باعث بهبود پاسخگویی خودرو در هر سرعتی شده است که موجب بهبود ثبات و قابلیت‌های رانندگی اونتادور S در سرعت‌های بالا نیز شده است. این سیستم برای افزایش چابکی خودرو در سرعت‌های پایین چرخ‌های عقب را در جهت مخالف چرخ‌های جلو می‌چرخاند درحالی‌که در سرعت‌های بالا چرخ‌های عقب در همان جهت چرخ‌های جلو حرکت می‌کنند. این یکی از ویژگی‌های کلیدی است که اونتادور S را از نسخهٔ قدیمی متمایز می‌کند.

نظرات() 
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر

آمار وبلاگ

  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :